Karriereentwicklung an der HHL


#1 Career Service in Deutschland (trendence 2016) - Individuell. Strategisch. Karrierebegleitend.


International Relations

Status

1898 (re-established 1992)
Private, state-approved institution with university status, able to grant doctoral and habilitation degrees

Study Options

Master programs in Management (full-time or part-time)
Double degree
Exchange
Doctoral Program
Executive Education - Herr Hoffmann - Name?
Sommer Program

Course Language

English

HHL Student Body

ca. 650 students
ca. 38 % international students

Student Exchange

ca. 1.00 students per year (incoming/outgoing)

Student Initiatives

TedXHHL
Business Students Without Borders
European Ivy Leage and others

Accreditation

AACSB, ACQUIN

HHL Faculty

More than 20 professors
4 junior professors
More than 40 research associates
Over 30 guest lecturers
Internationality: 35 %

International Board

Prof. Arshad Ahmad, Ph.D., Canada, Margaret Chen, China/Spain, Alexandra Esquivel, Ph.D., Costa Rica, Prof. Finley Graves, Ph.D., USA, Prof. Dr. Marielle G. Heijltjes, The Netherlands, Mary Anne Leenheer, Mexico, Assoc. Prof. Dr. Mary Pang, Hong Kong, Prof. Carolina Serranno Archimi, Ph.D., France, Prof. Radha R. Sharma, Ph.D., India, Prof. Vasanthi Srinivasan, Ph.D., India and Prof. Dr. Elena Zoubkova, Russia

Partner Universities

Over 130 on all continents

Organizations

intern. Verbünde

From the beginning I tried to create a unified group even if we are from so many different countries. In this regards, apart from the city tour, we have managed already to visit the Cospuden Lake which was great, the Zoo, different pubs, some bars and we have also made a barbeque at the university which was a little bit new for me. Now I’m looking forward to see to how the Corporate Innovation Seminar with Porsche is going to be and also to what student initiatives I can bring my contribution to.
Silvana from Romania about her first week in Leipzig in Spring 2017
Weltoffenheit und Gastfreundlichkeit sind für uns ein Markenzeichen. Leipzig als Messe- und Handelsstadt lebt von der Begegnung und vom Austausch mit der Welt. Ich freue mich daher außerordentlich über das internationale Renommee, das sich die HHL erarbeitet hat. Die HHL wirkt damit als ein internationaler Botschafter unserer Stadt, wie wir es uns für die Wissenschaften nicht besser vorstellen können.
Burkhard Jung, Lord Mayor of the City of Leipzig
Dr. Rainer Esser (DIE ZEIT Publishing Group)
Being a professor at HHL in 20... I ... now i am proud to....
Vasanthi Srinivasan, Member of HHL's International Board

Individuelle Karrierestrategie

Finden Sie Ihren Weg - wir unterstützen Sie

Mit Beginn des Studiums an der HHL steht Ihnen unser erfahrenes Career Development-Team zur Seite. Es unterstützt Sie bei der Gestaltung Ihrer Karrierestrategie, die auf Ihr persönliches Profil ausgerichtet ist, und begleitet Sie auf Ihrem individuellen, lebenslangen Karriereweg.

Im Rahmen von intensiven und systematischen Dialogen analysieren wir Ihre speziellen Erfahrungen, Fähigkeiten, Interessen und Werte, um einen Karriereplan zu entwerfen, der genau Ihren Bedürfnissen entspricht.
Gemeinsam definieren wir die Unternehmenskultur, die Arbeitsweisen und das Arbeitsumfeld, in denen Sie Ihre Kompetenzen bestmöglich einsetzen können. Wir befähigen Sie, eine vielversprechende Karriere zu beginnen, die durch persönliches Wachstum und berufliche Erfüllung gekennzeichnet ist.

Erfahrungen

“Nachdem ich Bertelsmann bei einer Campus-Präsentation an der HHL gesehen hatte und hörte, wie interessiert sie an internationalen Mitarbeitern sind, war mein Interesse für das Unternehmen geweckt. Ich traf die Firmenvertreter bei dem anschließenden Get-together, um mehr über die interessanten Praktika im HR-Bereich zu erfahren. So kam eins zum anderen und ich machte mein nächstes Praktikum im Talent Management bei Bertelsmann. Aus dem Praktikum wurde ein Jobangebot und so bin ich heute als Associate im Corporate Management Development tätig. Mein Schwerpunkte liegen im Bereich Hochschulkooperationen und im Employer Branding. An meinem ersten Arbeitstag fuhr ich zur HHL um bei einer Campus-Präsentation Bertelsmann vorzustellen. So schließt sich der Kreis…!“ 
Pamela Taylor, USA 
MBA-Alumna, Associate in Corporate Management Development, Bertelsmann

"Als ich mein Studium an der HHL angefangen habe, war für mich mein Karriereziel klar: eine Tätigkeit im Bereich der Unternehmensberatung. Während eines Workshops zur Karriereorientierung wertete ich meine Qualifikationen, Interessen und Werte aus. Auf Basis dieser Ergebnisse entdeckte ich weitere mögliche Varianten für meine zukünftige Karriere. Einerseits hat sich meine Leidenschaft für das Consulting bestätigt, andererseits identifizierte ich auch eine bisher unerwartete Karriereoption: ein eigenes Unternehmen gründen! Im Ergebnis sind meine Schwerpunkte jetzt definiert und ich werde die nächsten Schritte viel selbstbewusster machen können.“
Robin Jung
M.Sc.-Student

 "Die Karriere-Beratung des Career Service der HHL ist ein tolles Angebot für die Studenten und Alumni. Nach mehreren Jahren in unterschiedlichen Jobs oder sogar im selben Unternehmen kommt häufig der Punkt, an dem man sich fragt, ob man in der derzeitigen Tätigkeit wirklich das gefunden hat, was einen richtig erfüllt und antreibt. Ich persönlich habe von dem Service Gebrauch gemacht und habe die Ergebnisse positiv in meine Karriereplanung einfließen lassen. Der Ansatz von Martina Beermann hat mir geholfen, meine eigenen Interessen in den Vordergrund zu stellen und damit die weitere berufliche Entwicklung zu planen."
Nikolaj de Lousanoff
Chief of Staff to CEO, Montblanc, Deutschland

Mögliche Karrierewege

Karrierewege von M.Sc.-Absolventen:

High-Potential Netzwerk

Beschleunigen Sie Ihre Karrriere

Vom ersten Tag an sind Sie Teil der HHL-Gemeinschaft und erleben ein wertvolles Netzwerk auf allen Ebenen. In diesem renommierten Netzwerk der HHL unterstützen sich Alumni und Studenten gegenseitig und profitieren voneinander. Mit unserem globalen Netzwerk erleichtern wir Ihnen den Zugang zu den attraktivsten Unternehmen, z.B. durch Firmenpräsentationen, Case Study-Workshops, Unternehmensbesichtigungen, Netzwerkevents und studentische Beratungsprojekte. Dadurch werden Ihnen die bestmöglichen Chancen geboten, Ihr Berufsleben aktiv zu gestalten.
HHL-Alumni sind in allen Wirtschaftssektoren in einer Vielzahl von Unternehmen tätig und bieten Ihnen wertvolle Tipps und Informationen zu Bewerbungstrends in den jeweiligen Tätigkeitsfeldern und Organisationen - auf individueller Ebene oder während unserer Alumni Talks auf dem Campus. 
Darüber hinaus pflegen wir seit mehr als zwei Jahrzehnten intensive Beziehungen zu Recruitern namhafter Unternehmen, die als Türöffner zu Ihrem Traumjob dienen können.

 

Erfahrungen von Personalrecruitern

"Zwischen Roland Berger und der HHL besteht seit langem ein festes Band, und so sind wir seit fast zwanzig Jahren an der HHL aktiv. 
Die Studenten der HHL überzeugen sowohl fachlich als auch persönlich. Viele bringen durch vorherige Praktika interessante Praxiserfahrung mit. Der oftmals sehr unterschiedliche akademische Hintergrund wird an der HHL durch einen ausgefeilten Studienplan abgerundet. Bei Roland Berger suchen wir besondere Charaktere - und diese finden wir an der HHL!"
Franziska Fuchs, Roland Berger, Recruiter

"Während meiner Zeit bei Accenture konnten wir während der On-Campus-Events Top-Talente identifizieren, die zu unserer DNA passen. Ich schätze das spezielle Mindset der HHL-Studierenden sehr."
Kai Hanitsch, BMW Group, Gruppenleiter Produktstrategie After Sales

 

 "Bei Amazon suchen wir herausragende Talente, die etwas bewegen möchten, überaus kundenorientiert arbeiten und dabei immer höchsten Maßstäben gerecht werden wollen. Das sind nur drei der Leadership-Prinzipien, die die HHL-Studenten auszeichnen, die in der Vergangenheit zu uns gekommen sind. Wir freuen uns darauf, in der Zukunft weitere HHL-Talente für Amazon zu gewinnen."
Carmen Mosset, Amazon, Recruiter

 

 

Erfahrungen von Studenten

"Über die Alumni-Kontakte der HHL gelang es mir, ein Praktikum in der Marketingabteilung bei Bosch zu bekommen. Bei dem Recruiting-Prozess habe ich gemerkt, dass das Engagement der HHL-Alumni unglaublich hoch ist. Sie unterstützten mich in jedem Schritt, leiteten meine Bewerbung zielgerichtet an die verantwortlichen Mitarbeiter weiter, bis ich mein Ziel, das Praktikum im Produktmanagement, erreicht hatte. Die Betreuung durch die Alumni und das HHL Career Development Teams ist wirklich ein großer Vorteil des Studiums an der HHL." 
Dewi Darlina Kreysa, MBA-Klasse 2016

Internationaler Beirat

Im Zuge der weiteren Umsetzung des Zukunftskonzepts im Bereich Internationalisierung der HHL wurde im Jahr 2016 ein Internationaler Beirat eingerichtet, der die Gremienstruktur der HHL Leipzig Graduate School of Management nunmehr komplettiert. In den Sitzungen werden sowohl die Strategien für die Internationalisierung der HHL Leipzig Graduate School of Management als auch langfristige Trends in Forschung und Lehre im Mittelpunkt der Beratungen stehen. 
Bei der Auswahl der Mitglieder für das Gremium wurde besonderer Wert auf Internationalität und Diversität gelegt und darauf geachtet, dass deren Herkunftsuniversitäten / -unternehmen im Rahmen von Bildungs- und Profilpartnerschaften eine enge Zusammenarbeit auf Forschungs-, Lehr- und Governance-Ebene mit der HHL unterhalten oder anstreben.
Der Internationale Beirat besteht aus folgenden Persönlichkeiten: Prof. Arshad Ahmad, Ph.D., Kanada, Margaret Chen, China/Spanien, Alexandra Esquivel, Ph.D., Costa Rica, Prof. Finley Graves, Ph.D., USA, Prof. Dr. Marielle G. Heijltjes, Niederlande, Mary Anne Leenheer, Mexiko, Assoc. Prof. Dr. Mary Pang, Hongkong, Prof. Carolina Serranno Archimi, Ph.D., Frankreich, Prof. Radha R. Sharma, Ph.D., Indien, Prof. Vasanthi Srinivasan, Ph.D., Indien und Prof. Dr. Elena Zoubkova, Russland.

Prof. Arshad Ahmad, Ph.D., Kanada

Arshad Ahmad is the Associate Vice President, Teaching and Learning and the Director of McMaster’s Institute for Innovation and Excellence in Teaching and Learning. His current research interests are in accelerated learning designs, conceptual change, translation research and impact of programs. Arshad is dedicated to engage networks of fellow teachers and SOTL leaders. He recently concluded his four-year term as President of the Society for Teaching and Learning in Higher Education (STLHE) and two-year term as Vice-President of the International Consortium of Educational Developers (ICED). Currently, he is Chair of Teaching and Learning Canada, a charitable organization whose goal is to promote and enhance the quality of teaching and learning in Canadian post-secondary education, and a board member of Academics Without Borders. Arshad received his MBA and Ph.D. in Educational Psychology at McGill University. He is the recipient of several Teaching and Professor of the Year awards from local and international universities. In 1992, he was recognized for leadership in teaching with a 3M National Teaching Fellowship—a program he coordinated for 10 years. Arshad is an active consultant, seminar leader, and speaker at conferences and plenary sessions across Canada and the US, as well as in countries including Belgium, China, Germany, Granada, France, Latvia, Lithuania, Pakistan, Poland, Russia, Serbia, South Africa, Thailand, and Trinidad and Tobago.

Margaret Chen, China/Spanien

Margaret H. Chen is founder and Honorary President of China Club Spain, co-founder of China Spain Innovation & Ventures, and International Advisory Board Member of EADA Business School. She is also a Senior Advisor to world leading companies such as Huawei Technology.  She was a high level director in the multinational telecom operator Telefonica Group for 18 years.  She was Director for Asia and Director of Chairman’s Office of Telefonica, and participated in the investment of USD 3500 million.  She served as Alternative Board Member of the second largest operator China Netcom, Board Member for the National Broadband Lab (R&D) of China Netcom. She was a faculty member of the School of Management (Antai) in Shanghai Jiaotong University.  She is often invited to give master classes to business schools and universities such as IE, IESE, ESADE, CEIBS, and Beijing Tsing Hua University. Margaret Chen received a Bachelor of Science degree in Computer Science & Foreign Trade from Shanghai Jiao Tong University. She also holds a Master of Science degree from the USA (Univ. TTU) in Industrial Engineering with a focus in Investment Analysis and Corporate Management. She completed courses for board members at China European International Business School (CEIBS in Shanghai), Tsing Hua University (Beijing), and the Executive Development Program in Wharton School, Pennsylvania, US. She also attended executive programs at RCC-Harvard Business School and IMD of Switzerland. 

Alexandra Esquivel, Ph.D., Costa Rica

Alexandra Esquivel is a devoted higher education professional. She has been the Director of International Programs at INCAE Business School in Alajuela, Costa Rica since 2005, when she joined the institution. Alexandra has taught English to children and adults for more than 25 years. While studying for her master’s degree, she became the first Latin American instructor of English as a Second Language in the Ohio Program of Intensive English. After getting her Ph.D. in the year 2000, she returned to Costa Rica and taught Applied Linguistics in the master’s program at the University of Costa Rica. She also taught business English in companies like Pfizer and other private institutions. Between 2001 and 2005, she was Associate Academic Director and Director of the Costa Rica-USA bi-national center. She developed and supervised the implementation of new programs and evaluated the performance of over 100 instructors, who taught approximately 4000 students at three different sites. She also chaired the Organizing Committee for the National Conference for Teachers of English (local TESOL organization). At INCAE, she teaches, coordinates, and supervises the English for Business courses and the Spanish courses. She also taught the MBA course “Managerial Communication” for ten years. As Director of International Programs, she single handedly manages student exchanges and the agreements and relations with partner schools. She has a Ph.D. in Education (curriculum development and instruction) from the University of Kansas, an MBA in Applied Linguistics from Ohio University, and a B.A. in English from Universidad de Costa Rica.

Prof. Finley Graves, Ph.D., USA

O. Finley Graves, CPA and Professor of Accounting, is Provost and Vice President for Academic Affairs at the University of North Texas.  He was formerly Dean of the College of Business and Chair of the Department of Accounting at UNT.  Prior to moving to UNT, he was Arthur Andersen Professor and Head of the Department of Accounting at Kansas State University. He received his MA and Ph.D. in Accountancy at the University of Alabama and rose through the academic ranks at the Patterson School of Accountancy at the University of Mississippi. He also holds a B.A. from the University of Mississippi, an M.A. from Rice University, and a Ph.D. from the University of North Carolina-Chapel Hill, all in Germanic Languages and Literatures.

Prof. Dr. Marielle G. Heijltjes, Niederlande

Mariëlle G. Heijltjes is Executive Director of Maastricht University School of Business and Economics (MUSBE)-Postgraduate Education, Associate Dean Strategic Development and Internationalization of MUSBE, and full professor of Managerial Behaviour. In her current roles, she combines managerial responsibilities with working as an academic, consultant and facilitator of leader development trajectories in the Netherlands as well as abroad. She has extensive international experience in working with executives and top management teams on questions relating to their effectiveness. Her research on the behavior of (top) managers was published in international academic journals such as the Academy of Management Review, Small Group Research, the Journal of International Business Studies, and Organization Studies. She has taught in the executive MBA programs of Maastricht University, TRIUM (HEC Paris, LSE, Stern NYU), and Reykjavik University. In addition to her roles at MUSBE, she also currently serves on the Board of Governors of Beta Gamma Sigma (a US-based international honor society) and on the International Advisory board of IESEG, a French business school.

Mary Anne Leenheer, Mexiko

Mary Anne Leenheer, an American citizen, has lived in Mexico City for over 30 years and has been the Head of Academic Exchange at ITAM since 1993. ITAM has over 140 exchange agreements around the world and receives approximately 200 exchange students in all of its programs every year. In addition to managing the bilateral agreements, Mary Anne has represented ITAM in international associations, including the consortium of PIM, Partnership in International Managements, where she served as a chairperson from 2003-2006 and remains on their advisory board.

Assoc. Prof. Dr. Mary Pang, Hongkong

Mary Pang is concurrently Associate Dean (Internationalization) and Associate Professor (Department of Management) in the College of Business at City University of Hong Kong. Educated in the UK, Dr. Pang studied her B.Sc. Economics (Hons) in Business Administration at Cardiff University, and was awarded a Doctor in Philosophy from the University of Warwick. She joined City University of Hong Kong in 1993, and has been spearheading the internationalization drive for the College of Business since 2002. From 2010 Dr. Pang has been actively contributing to the local and international professional community through her memberships of various committees that validate or accredit (international) degree programmes offered in Hong Kong, such as the Hong Kong Council for Accreditation of Academic and Vocational Qualifications (HKCAAVQ). For the past 5 consecutive years Dr Pang has also been invited to be a proposal reviewer for the annual NAFSA conferences for international educators; and she participated in delivering the inaugural  Business Education Colloquium at NAFSA in 2012. Dr. Pang is a recipient of the City University of Hong Kong Teaching Excellence Award in 1999. Her research is in the areas of occupational choice and careers, and more recently the intercultural competence development of university students.

Prof. Carolina Serrano Archimi, Ph.D., Frankreich

Carolina Serrano Archimi (Spain/Switzerland), M.A. in Philosophy, MBA, Ph.D. in Management, is professor of Organizational Behavior at Aix-Marseille Graduate School of Management - IAE. She’s the Academic Council Chair of EuroMBA and Director of the International Teachers Programme ITP that will be hosted at AMGSM-IAE in 2017 and 2018. She had worked for 12 years in several companies internationally before joining academia over 14 years ago. Her major teaching domains are change management, leadership, process consulting practice, and coaching. Her research domain covers cynicism in organizations, trust repair processes, and social exchange mechanisms between middle management and top management. She is also a certified professional coach and a change consultant in organizations, and is regularly involved in corporate executive training programs.

Prof. Radha R. Sharma, Ph.D., Indien

Radha R. Sharma is Dean, Centres of Excellence & Case Centre; Chair, Centre for Positive Scholarship; Raman Munjal (Hero MotoCorp) Chair Professor and Professor of Organizational Behavior at Management Development Institute, Gurgaon, India. She has successfully completed research projects supported by the World Health Organization (WHO), UNESCO; IDRC, Canada; McClelland Centre for Research and Innovation; Polish Academy of Sciences; Humanistic Management Network, University of Otego, and Government of India, among others, and has received recognition for her research both nationally and internationally. She has successfully supervised several Ph.D. dissertations. She has been ICCR Chair Professor, HHL Leipzig Graduate School of Management, Germany, visiting professor to ESCP Europe (Torino), European Business School, Germany, and guest professor to Leipzig University, among others. She serves as an independent Director on the Board of a bank; as member of  Human Relations & IR Committee of PHD Chamber of Commerce and Industry, India; and has served as elected member of National Council, Indian Society for Training and Development (ISTD); Executive Board, Delhi Management Association; and on Human Capital Development Committee of Federation of Indian Chapter of Commerce and Industry. She is Editor, Vision: the Journal of Business Perspective, SAGE, and Associate Editor, Frontiers in Psychology.

Prof. Vasanthi Srinivasan, Ph.D., Indien

Vasanthi Srinivasan is a Professor in the Organizational Behavior and Human Resource Management Area. Currently, she is the Chairperson of Alumni Relations. Her research interests are in the field of multi-generations in the workplace, women in management and boards, ethics teaching in business schools, HRM in rapid growth organizations and ethics, and CSR in micro, small, and mid-sized enterprises. She has designed and delivered sessions on leadership development and career management on executive education programs. She was an Indian Council for Cultural Relations Chair Professor for Corporate Responsibility at HHL Leipzig Graduate School of Management, Germany, for the period 2012-13 on deputation. She was also a British Council Visiting Scholar at the International Centre for Corporate Social Responsibility at the Nottingham University Business School, UK. She has consulted extensively for both Indian and multinational companies in the field of leadership development. She has designed, developed, and delivered programs to build the leadership pipeline for organizations. She has worked with technology and R&D organizations to build their technical leadership talent. 

Prof. Dr. Elena Zoubkova, Russland

Elena V. Zoubkova is Vice-Rector of the Moscow International Higher Business School MIRBIS (Institute), professor (MIRBIS), and responsible for the internationalization of study programs, their accreditations, developing relations with business schools and universities abroad, and coordination of joint study programs with foreign partners. Prof. Zubkova is an official representative of MIRBIS in international associations of business education – RABE, EFMD, AMBA, CEEMAN, EUA, NIBES, AACSB, a member of the International Exam Board in NEOMA Business School (France), the Westminster University Business School Advisory Board (UK), and a guest speaker in a number of  European Universities. Prof. Zubkova is responsible for  designing dual and joint degree programs, quality enhancement in MIRBIS, as well as running international consultancy projects. Since 2006, she has been involved in international accreditations of study programs and business schools across the world as an expert for the National Accreditation Board NASDOBR (Russia), a peer reviewer for accreditations in the International Association of MBS’s (AMBA International) and the EFMD (EPAS and EQUIS). E. Zubkova is an international programme designer and a lecturer in Cross-cultural Communications, International Entrepreneurship in Russia and  “Case-studies in multi-cultural marketplace” in the Moscow International Higher Business School MIRBIS (Russia), and the Plekhanov Economic University of Russia, International Management Center Krems (Austria), a coordinator of the International EMBA Consortium (in Russia) of 11 business schools in 7 countries.

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Unser Team

Das Career Development Team besteht aus vier Mitgliedern mit unterschiedlichen beruflichen Backgrounds und vielfältigen und umfassenden Erfahrungen. Das Team schlägt die Brücke zwischen Studium und erfolgreicher Karriere.

Martina Beermann
Die Dipl.-Psychologin Martina Beermann hat mehr als 25 Jahre Erfahrung in Bewerberauswahl, Personalentwicklung und Persönlichkeitsentwicklung, besonders in der Automobilindustrie, bei NGO's und im Bildungssektor. Als Mitglied der Deutschen Gesellschaft für Personalführung ist sie regelmäßig im Kontakt mit HR-Vertretern von Unternehmen. Viele tausend Personen haben bereits von ihrer Erfahrung profitiert und dadurch den für sie richtigen Karriereweg finden und erfolgreich die nächsten Schritte auf der "richtigen" Karriereleiter erklimmen können. An der HHL ist sie die Kontaktperson für die Teilzeit-MBA- und Global Exekutive MBA-Programme sowie die Doktoranden und Alumni.

Kati Dorsch
Kati Dorsch ist Diplompsychologin, bildete sich in Karriereberatung und Coaching weiter und verfügt inzwischen über neun Jahre Erfahrung als Karriereberaterin. Ihr Fokus liegt auf der Unterstützung der Vollzeit-MBA-Studenten hinsichtlich Karriereplanung und -entwicklung. 

Sigrid Fischer
Nach Studien der Leistungspsychologie und Journalistik in Großbritannien und den USA verfügt Sigrid Fischer über mehr als sechs Jahre Berufserfahrung im Personal- und Projektmanagement und konnte dabei umfangreiche Erfahrung im In- und Ausland in der Privatwirtschaft sowie an universitären Einrichtungen sammeln. Zuletzt war sie im Employer Team des Careers Service der University of Edinburgh tätig. Sigrid Fischer ist an der HHL vorrangig für die Beratung der Vollzeit-M.Sc.-Studenten zum Thema Karriereentwicklung zuständig. In ihrer Freizeit ist sie seit ihrer frühen Kindheit im Tennissport sehr aktiv und konnte Ende 2016 auch ihre Trainerlizenz im Bereich Leistungssport erfolgreich absolvieren. 

Anett Hughes
Mit einem Abschluss in Betriebswirtschaftslehre verfügt Anett Hughes über mehr als zehn Jahre internationale Berufserfahrung, u.a. im Online Retail sowie im Bildungssektor. Sie ist spezialisiert auf die Beratung von Vollzeit-M.Sc.-Studenten zum Thema Karriereentwicklung und besitzt umfassende Branchenkenntnisse, insbes. im Bereich Consulting. Aktuell genießt Frau Hughes die Elternzeit mit ihrem Nachwuchs.

Absolventenstatistiken

Akkreditierungen & Rankings

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in Deutschland

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